Peasponsorid
2018
13. august 2018
Saksa ultratriatlon: meeletus palavuses jõin ära 2,5 ämbrit vett
07. august 2018
Ilm - ultratriatloni neljas distsipliin
19. juuli 2018
Austria ultratriatlon: 33 tunniga sõin 6 päeva energiakulu
15. juuli 2018
Austria ultratriatlon: 126.6 km rasket jooksu pani küsima, kas suudan seda kohe jälle korrata
13. juuli 2018
Austria 3-kordne ultratriatlon: rattaga Pärnust Poola. Pausideta.
12. juuli 2018
Austria ultratriatlon: läbi tugeva valu uue rekordini
05. juuli 2018
Keha võime pikalt sportida kaob kiiresti 
28. juuni 2018
Veel 8 päeva ootamist
25. juuni 2018
Toit, mis teeb mind väsimatuks
21. juuni 2018
Kas puhkenädalal viskan jalad seinale?
14. juuni 2018
Kas mu avameelsus on konkurentidele eeliseks?
11. juuni 2018
Treeningutega finišis. Ootan starte.
07. juuni 2018
Ujumise abil võimekamaks jooksjaks
30. mai 2018
Kuidas kaalulangus tulemuseks vormistada?
25. mai 2018
Forerunner - asendamatu info mu randmelt
21. mai 2018
Hullumeelne treeninglaager - 16 päevaga kondiaurul 2328 km
15. mai 2018
Olen 844 km jooksmiseks valmis
02. mai 2018
Kaks korda mudas kinni ja kukkumine - ikkagi rekordilähedane jooks
24. aprill 2018
Mu jooksutehnika on kaugel ideaalsest
27. märts 2018
Mahukad jooksutsüklid põletasid rauda ja D-vitamiini ereda leegiga
21. märts 2018
Spordiparadiis Playitas - minu 20-kordse ultratriatloni staap
05. märts 2018
Hooaeg algas edukalt, kuid see on alles algus ...
07. veebruar 2018
Jooksuvõimekus selle hooaja mammutkatsumuseks olemas
08. jaanuar 2018
Treeningmaht kui arendavate treeningute kõrvalprodukt
2017
2016
2015
2014
Kõik postitused
14. juuni 2018

Kas mu avameelsus on konkurentidele eeliseks?

Loodetavasti oled tähele pannud, et blogis kirjutan ma oma ultraspordi tegemistest avameelselt ja ausalt. Kirjutan detailselt oma treeningutest ja avaldan oma treeningkavad. Räägin oma treeningute ülesehitamise põhimõtetest ja sellest, kuidas ma vaimselt end katsumusteks valmis sean. Avaldan oma vereanalüüside tulemused ning toitumispõhimõtted. Kirjutan sulle, milliseid viise ja vahendeid ma kasutan treeningutest ja ultravõistlustest taastumisel. Ultrakatsumuste ajal kajastan võistlusrajal toimuvat vahetult ja midagi ilustamata. Eesmärk on teha ultrakatsumuse jälgimine võimalikult huvitavaks ja emotsionaalseks. Ultrakatsumuste ajal üles täheldatud teabe (toidumenüü, kehakaalu, unetunnid, puhkeminutid, terviseandmed, kaasvõistlejate tegemised, taastumisvahendid jpm) analüüsin enda jaoks läbi. Analüüsi tulemustest kirjutan blogis ja räägin neist seminaridel.

Foto: Stefan Meier

Kolm peamist põhjust, miks ma kõigest avameelselt räägin?

  • Oma tegemistest detailselt, ausalt ja avameelselt rääkimine on vähim, mida ma saan vastu anda kõigile neile inimestele, kes mu ultrakatsumustele kaasa elavad ja mind seeläbi innustavad. Samuti neile, kes mu katsumusi materiaalselt toetavad ning kõik selle üldse võimalikuks teevad. Üksnes selliselt oma tegemisi kajastades on võimalik kaasaelajatele pakkuda ehedat emotsiooni. Näiteks eelmise aasta Šveitsi 10-kordse katkematu ultratriatloni ajal tehtud kajastust jälgisid ka paljud teistele võistlejatele kaasaelavad inimesed maailma eri paikadest. Oli ka neid, kes said minu võistluse kajastuse kaudu teada, et nende kaasmaalane võtab sellisest katsumusest osa.


  • Üksnes nii on mul võimalik sulle tõestada, et selle kõige tegemiseks ei pea sul olema kaasasündinud anne. Neid ebaloomulikena tunduvaid katsumusi ei saada ma korda mitte üleloomulike füüsiliste võimeta abil, vaid sihikindla töö ning selle tulemusena mu mõttelaadis toimunud muutuste tõttu. Aju dikteerib kehale, milleks ta võimeline on, mitte vastupidi. Selleks tuleb aga aju õpetada vastavalt mõtlema. Julgen väita, et seda kõike suudaksid väga paljud meist, nad lihtsalt ei tea seda, sest ei pea seda enda puhul võimalikuks.


  • See võimaldab mul ette võtta järjest raskemaid katsumusi. Üksnes kõige üles täheldamine, analüüsimine ning kirja panemine on aidanud mul avastada ja mõista keha toimimise seaduspärasusi. See aitab mul aru saada, kas ja mida on vaja ettevalmistuses teha või muuta. Just seeläbi oskan tehtud vead kaardistada ning nendest õppida. See kõik on väga põnev maailm. Kuidas muidu oleks ma saanud teada näiteks seda, et suudan sisuliselt 50 tundi järjest silmatäitki magamata sportida. Või et 10 ööd-päeva kestva sportimise ajal söön ära 60 päeva toidukoguse. Või et keha suudab jooksumaratonist (42.2 km) taastuda paari tunniga ja seda ka siis, kui joosta 10 maratoni järjest.


Kas ma ei karda anda seeläbi oma konkurentidele eelist?

Mul ei ole selle vastu midagi, kui mõni mu kaasvõistleja saab minu kogemuste abil targemaks või kiiremaks. Minagi olen ju teiste kogemustest palju õppinud ja saanud seeläbi konkurentsivõimelisemaks. Näiteks, kui ei oleks oma silmaga näinud, siis ei oleks uskunud, et ka ultratriatlonil on võimalik üks ala teise vastu vahetada vaid loetud sekunditega. Tänu sellele olen ma ka ise vahetusalades kiiresti toimetama õppinud.  

Üksnes tugevas konkurentsis suudan me ennast maksimaalselt realiseerida. Mu kõige meeldejäävamad võistlused on olnud just tiheda konkurentsi tingimustes. Minu arvates pakub kõige võimsama emotsiooni see, kui ma möödun ultratraitlonil liidrist viimastel jooksukilomeetritel ja lõpetan esimesena. See on aga hetkel oletus. Võib-olla kunagi saan kogeda, kui emotsionaalne selline lõpp tegelikult oleks.


***
Minu hooaja suurettevõtmiseks on septembris algav 20-kordne ultratriatlon, mis leiab aset väga keeruliste oludega Fuerteventural. Ees ootav ettevõtmine ei ole meeletu mitte ainult distantsi ja tingimuste poolest, vaid ka katsumuse eelarve poolest. Üksi ma seda korda saata ei suuda. Seega sinu toetus on vajalik. Toeta ja ela kaasa. Vaata lähemalt www.raitratasepp.ee. Kõikide toetajate vahel loosin välja mitmeid auhindu oma koostööpartneritelt ning tänutäheks panen toetajad fännisärgile ja saateauto kapotile. Aitäh toetamast!