Peasponsorid
2018
19. juuli 2018
Austria ultratriatlon: 33 tunniga sõin 6 päeva energiakulu
15. juuli 2018
Austria ultratriatlon: 126.6 km rasket jooksu pani küsima, kas suudan seda kohe jälle korrata
13. juuli 2018
Austria 3-kordne ultratriatlon: rattaga Pärnust Poola. Pausideta.
12. juuli 2018
Austria ultratriatlon: läbi tugeva valu uue rekordini
05. juuli 2018
Keha võime pikalt sportida kaob kiiresti 
28. juuni 2018
Veel 8 päeva ootamist
25. juuni 2018
Toit, mis teeb mind väsimatuks
21. juuni 2018
Kas puhkenädalal viskan jalad seinale?
14. juuni 2018
Kas mu avameelsus on konkurentidele eeliseks?
11. juuni 2018
Treeningutega finišis. Ootan starte.
07. juuni 2018
Ujumise abil võimekamaks jooksjaks
30. mai 2018
Kuidas kaalulangus tulemuseks vormistada?
25. mai 2018
Forerunner - asendamatu info mu randmelt
21. mai 2018
Hullumeelne treeninglaager - 16 päevaga kondiaurul 2328 km
15. mai 2018
Olen 844 km jooksmiseks valmis
02. mai 2018
Kaks korda mudas kinni ja kukkumine - ikkagi rekordilähedane jooks
24. aprill 2018
Mu jooksutehnika on kaugel ideaalsest
27. märts 2018
Mahukad jooksutsüklid põletasid rauda ja D-vitamiini ereda leegiga
21. märts 2018
Spordiparadiis Playitas - minu 20-kordse ultratriatloni staap
05. märts 2018
Hooaeg algas edukalt, kuid see on alles algus ...
07. veebruar 2018
Jooksuvõimekus selle hooaja mammutkatsumuseks olemas
08. jaanuar 2018
Treeningmaht kui arendavate treeningute kõrvalprodukt
2017
2016
2015
2014
Kõik postitused
05. juuli 2018

Keha võime pikalt sportida kaob kiiresti 

Reedel avan ma oma hooaja Austria 3-kordse ultratriatloniga. Nüüd on viimane aeg kirjutada sulle, milline nägi välja mu viimane treeningtsükkel. Etteruttavalt olgu märgitud, et viimaste treeningute puhul on alati põhirõhk ujumisel. 

Foto: Urmas Telling

Numbrites nägi 14-päevane treeningtsükkel välja järgmine:

  • 41 tundi treeninguid - 45 km ujumist, 628 km ratast ning 100 km jooksmist;

  • pikim rattapäev 185 km;

  • pikim ujumine 8,2 km.


Juuresolevast tabelist saad näha, palju ja mida sai tehtud. Ultratriatloniks valmistumisel on oluline teada, millal tuleks teha viimased pikad jooksud, rattasõidud ja ujumised. Miks? See on vajalik, et ajastada iga ala puhul võistluspäevaks parim vorm. Asja teeb huvitavaks aga tõsiasi, et igale alale tuleb läheneda täiesti erinevalt. Ujumise võimekus väheneb ajas kõige kiiremini. Seepärast tuleb ujumisega pidevalt kuni võistluseni tegeleda. Viimase pika ja raske ujumistrenni teen ma tavaliselt 8-9 päeva enne starti. Nii ka seekord - eelmisel kolmapäeval ujusin 8,2 km (hõlmas endas ka 3,2 km jagu intensiivset režiimujumist).


Selleks et säiliks keha võime tulla edukalt toime rattasadulas pikalt istumisega, teen viimased pikad rattasõidud 12-13 päeva enne starti. Näiteks jaanilaupäeval sõitsin viimast korda rattaga Tartust Pärnusse (185 km). See on minu kogemuse pinnalt optimaalseim aeg, et keha ei jõuaks pikka rattasõitu ära unustada ning oleks samas võistluseks piisavalt puhanud.


Jooksu puhul on ajalised raamid kõige pikemad. Viimased ülipikad jooksud teen ma tavaliselt 3-4 nädalat enne võistlust. Näiteks eelviimase treeningtsükli lõpus sai kahel korral joostud maraton (vt siit).


Treeningmahtude vahekokkuvõte


Kuna juuniga sai ühele poole ühtalsi mu selle hooaja katsumuste põhiettevalmistus, on sobiv hetk võtta viimase 8 kuu treeningmahud kokku. Numbrid on järgmised:


  • 721 tundi treeninguid;

  • 652 km ujumist;

  • 6821 km ratast;

  • 3923 km jooksu.


***

Minu hooaja suurettevõtmiseks on septembris algav 20-kordne ultratriatlon, mis leiab aset väga keeruliste oludega Fuerteventural. Ees ootav ettevõtmine ei ole meeletu mitte ainult distantsi ja tingimuste poolest, vaid ka katsumuse eelarve poolest. Üksi ma seda korda saata ei suuda. Seega sinu toetus on vajalik. Toeta ja ela kaasa. Vaata lähemalt www.raitratasepp.ee. Kõikide toetajate vahel loosin välja mitmeid auhindu oma koostööpartneritelt ning tänutäheks panen toetajad fännisärgile ja saateauto kapotile. Aitäh toetamast!