Peasponsorid
2018
16. oktoober 2018
20-kordne ultratriatlon alade lõikes numbrites
10. september 2018
20 x ultratriatloni eel: olen treeningutega finišis. Jääb vaid starti oodata
27. august 2018
Ilma naljata. Läbi 20-kordne ultratriatlon koos minuga
20. august 2018
Unevõlas ultratriatlonid. Kuidas magamatusega toime tulla?
13. august 2018
Saksa ultratriatlon: meeletus palavuses jõin ära 2,5 ämbrit vett
07. august 2018
Ilm - ultratriatloni neljas distsipliin
19. juuli 2018
Austria ultratriatlon: 33 tunniga sõin 6 päeva energiakulu
15. juuli 2018
Austria ultratriatlon: 126.6 km rasket jooksu pani küsima, kas suudan seda kohe jälle korrata
13. juuli 2018
Austria 3-kordne ultratriatlon: rattaga Pärnust Poola. Pausideta.
12. juuli 2018
Austria ultratriatlon: läbi tugeva valu uue rekordini
05. juuli 2018
Keha võime pikalt sportida kaob kiiresti 
28. juuni 2018
Veel 8 päeva ootamist
25. juuni 2018
Toit, mis teeb mind väsimatuks
21. juuni 2018
Kas puhkenädalal viskan jalad seinale?
14. juuni 2018
Kas mu avameelsus on konkurentidele eeliseks?
11. juuni 2018
Treeningutega finišis. Ootan starte.
07. juuni 2018
Ujumise abil võimekamaks jooksjaks
30. mai 2018
Kuidas kaalulangus tulemuseks vormistada?
25. mai 2018
Forerunner - asendamatu info mu randmelt
21. mai 2018
Hullumeelne treeninglaager - 16 päevaga kondiaurul 2328 km
15. mai 2018
Olen 844 km jooksmiseks valmis
02. mai 2018
Kaks korda mudas kinni ja kukkumine - ikkagi rekordilähedane jooks
24. aprill 2018
Mu jooksutehnika on kaugel ideaalsest
27. märts 2018
Mahukad jooksutsüklid põletasid rauda ja D-vitamiini ereda leegiga
21. märts 2018
Spordiparadiis Playitas - minu 20-kordse ultratriatloni staap
05. märts 2018
Hooaeg algas edukalt, kuid see on alles algus ...
07. veebruar 2018
Jooksuvõimekus selle hooaja mammutkatsumuseks olemas
08. jaanuar 2018
Treeningmaht kui arendavate treeningute kõrvalprodukt
2017
2016
2015
2014
Kõik postitused
13. august 2018

Saksa ultratriatlon: meeletus palavuses jõin ära 2,5 ämbrit vett

Kolme nädala sees oli mul kaks täpselt samas formaadis ultratriatloni. Mõlemad toimusid kuumades ilmaoludes. Kui Austrias jäi temperatuur 1-2 kraadi alla 30 kraadi, siis Saksas oli kuuma mitu kraadi üle 30. Sarnaselt Austria võistlusele märkis mu toetusmeeskond ka Saksas üles kogu võistluse toidumenüü. Nüüd on hea võrrelda, kas ja kui palju need teineteisest erinesid.

Saksa võistluse ajal vajasin oluliselt vähem energiat

Austrias tarbisin ma 33 tunniga energiat 14 825 kcal, Saksas 12 250 kcal. Vahe on päris märkimisväärne. Siinjuures tuleb arvestada ka sellega, et kui Saksas anti start kell 7.00 hommikul, siis Austrias algas võistlus alles kell 13.00. Hilisem start võimaldas mul hommikul korralikult süüa (1303 kcal). Saksa võistluse hommikul tõusin 4.45 ning sõin vaevu pool tavapärasest hommikusöögi kogusest (ca 600 kcal).

Seega tarbitud energia kogused erinesid ca 3200 kcal. See tõsiasi ei tulnud mulle aga üllatusena, sest Austrias hõõrus kalipso ujumisel mu kukla täiesti katki. See röövis mult palju lisaenergiat, nullis mu kuumataluvuse ning tegi võistluse jooksuosa äärmiselt keeruliseks. Kuigi sain Austrias suurepärase lõpuaja (32:57:01), siis tean, et ilma kuklalt naha maha hõõrdumiseta oleks lõpuaeg olnud märgatavalt parem. Mis kehvasti, see uuesti - plaanin järgmisel aastal taas Austrias stardis olla.

Kuidas kajastus energiatarbimine alade lõikes?

11.4 km ujumise ajal tarbisin 561 kcal, mis on sama suurusjärk nagu Austria võistlusel (490 kcal). Küll aga erinesid rattasõidu ja jooksu ajal tarbitud energiakogused. Saksas sõin 540 km rattasõidu ajal ära 6781 kcal. Austria võistlusel tarbisin rattal olles energiat märgatavalt rohkem (7860 kcal), kuigi Austrias oli kergem rattarada, vaiksemad tuuletingimused ja mahedam õhutemperatuur. Lisaks veetsin Austrias rattasadulas Saksa võistlusest 55 minutit vähem aega.

Energiakulu erinevus jätkas suurenemist ka jooksu ajal. Austrias tarbisin 126.6 km jooksu ajal ära 6475 kcal. Saksa võistlusel kulus mul kolme maratoni jooksmiseks aga kõigest 4909 kcal. Kuigi Saksas kulutasin vähem energiat, oli jooks võrreldes Austria võistlusega lausa lapsemäng. Lihased olid Saksas jooksu lõpuks üsna heas konditsioonis. Austrias seevastu pidin üle olema väga tugevast lihasvalust ning lõpetades olid mu lihased energiast täiesti tühjad. Kõik see on aga igati mõistetav, arvestades, et keha pidi toime tulema marraskil ja põletikulise kuklaga.

33 tunniga tarbisin ära 24,7 liitrit vedelikku

Austrias oli palav ning seal jõin võistluse ajal 21,5 liitrit vedelikku (ei sisalda toidust saadud vedelikku). Saksas oli veel palavam kui Austrias. See väljendus selgelt ka vedeliku tarbimises - 24,7 liitrit.

Kuidas energia toitainete vahel jagunes?

75% energiat sain ma süsivesikutest, 18% rasvadest ja 7% valkudest. Sarnased näitajad esinesid ka Austria võistluse toidumenüüs (vt lähemalt siit). Nii süsivesikute poole kaldu menüüga läheks mul Fuerteventura katsumusel keeruliseks. 20 päeva kestva sportimise puhul tuleb kindlasti valkude ja rasvade osakaalu suurendada, vastasel juhul võib keha tabada ootamatu jõuetus. Seda tean hästi Šveitsi 10-kordselt ultratriatlonilt, kus selle probleemiga kokku puutusin (vt lähemalt siit).

Mida ma sõin ja jõin?

Menüü oli mul väga sarnane Austria võistluse omaga (vt lähemalt siit), hõlmates endas datli-banaani pannkooke, Froosh smuutisid, värskeid puuvilju ja marju (apelsin, viinamarjad, mango, arbuus, mustikad, maasikad, põldmarjad), erinevaid seemneid (kõrvitsaseemned, chia ja seesamiseemned, kooritud kanepiseemned), pistaatsiapähklid, halvaa, Belvita ja Domino küpsis, mõningad Ferrero šokolaadikommid, natuke Kinder šokolaadi ja mõned ampsud koorejäätist, kümmekond geeli.

Joogimenüü sisaldas endas nii gaasiga kui ka gaasita mineraalvett, Vichy Vitamin vett, Tailwindi spordijooki, apelsinimahla, Bufferi mangomaitselist taastusjooki sojapiimaga, Red Bulli, colat ja Saku alkoholivaba nisuõlu.